Stichtse Vecht

Stichtse Vecht

De gemeente Stichtse Vecht is op 1 januari 2011 ontstaan door samenvoeging van de voormalige gemeenten Maarssen, Breukelen en Loenen. De gemeente heeft zo'n 63000 inwoners. Stichtse Vecht ligt tussen de steden Amsterdam en Utrecht en telt een aantal kernen, veelal bestaand uit dorpen of buurtschappen.Lees meer >>
De Ronde Venen

De Ronde Venen

De Ronde Venen is op 1 januari 2011 ontstaan door de samenvoeging van de voormalige gemeenten Abcoude en De Ronde Venen. De gemeente telt bijna 43000 inwoners en ligt op een steenworp afstand van Amsterdam, Schiphol en Utrecht. De belangrijkste woonkernen in de gemeente zijn de dorpen en buurtschappen Mijdrecht, Vinkeveen, Waverveen, Wilnis, Abcoude...Lees meer >>
De Bilt

De Bilt

De Bilt is een fusiegemeente die in 2001 is ontstaan na samenvoeging van de gemeenten Maartensdijk en De Bilt. Het gebied dankt zijn bestaan aan de grootschalige ontginningen van het waterrijke veen- en moerasgebied, die in de 12e eeuw zijn begonnen.Lees meer >>
Weesp

Weesp

De geschiedenis van Weesp gaat terug tot ver in de middeleeuwen. In het jaar 1156 komt de naam voor het eerst voor in een oorkonde van de bisschop van Utrecht. De naam “Weesp” betekent: “weide aan het water”. In 1355 krijgt Weesp van hertog Willem van Beieren stadsrechten. Het stadsrecht is één van de oudste archiefstukken van het gemeentearchief...Lees meer >>

Historische kringen in De Bilt

Laatste nieuws uit De Bilt

Overdracht archief 't Nut afdeling De Bilt

11 augustus 2017
Cover van Volksontwikkeling. Kaderblad van de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen,jaargang 42 nr. 9 De Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen heeft recent het archief van de afdeling De Bilt/Bilthoven overgedragen aan het RHC Vecht en Venen. Het archief van deze afdeling werd nog op de hoofdlocatie van de vereniging...

Overdracht archief Hervormde Gemeente Bilthoven

8 maart 2017
De Zuiderkapel, voorheen Biltsche Kapel. Bron: RHC Vecht en Venen, BB-FA-De_Bilt Fotoarchief De Bilt, fotonr. Bi00139 Het archief van de Hervormde Gemeente van Bilthoven is in februari van dit jaar in langdurige bruikleen overgedragen aan het RHC Vecht en Venen. In 1948 werd de Hervormde Gemeente financieel en in 1961 geheel...
Maartensdijk gemeentehuis.jpg

Webtentoonstellingen

Bouw- en hinderwetvergunningen

Zoeken in bouw- en hinderwetvergunningen & kadastrale gegevens Zoekt u bouwdossiers van een huis? Ga hier naar het zoekscherm   Zoeken in adressen Zoekt u beeldmateriaal van een adres? Ga hier naar het zoekscherm   Overzicht beschikbare bouw- en hinderwetvergunningen per gemeente Onderstaand overzicht geeft per gemeente en plaats weer over welke periode bouw- en hinderwetdossiers *...

E-depot

Gemeenten kennen op dit moment zowel papieren als digitale informatie (documenten, dossiers en gegevensverzamelingen). De productie van deze informatie geschiedt zo goed als geheel digitaal. Het is belangrijk dat gemeenten hun digitale informatie ook op digitale wijze opslaan en beheren. Het realiseren van een duurzame (toekomstvaste) digitale opslag is noodzakelijk...

Kennismiddagen DIV

De archiefdiensten in de regio Gooi en Utrecht hebben in 2016 besloten om kennismiddagen te gaan organiseren voor alle medewerkers van de aangesloten gemeenten werkzaam op het gebied van informatievoorziening en -beheer.  Dit omdat er behoefte bleek aan kennisuitwisseling en informatiedeling. De kennismiddagen worden in het voor- en najaar georganiseerd....

Overzicht bouwvergunningen

Introductie Zoekscherm Overzicht Adressen gemeenten Zoekscherm Zoeken naar personen   Gemeenten Gemeente Adres Telefoonnummer Website De Bilt       De Ronde Venen       Stichtse Vecht Endelhovenlaan 1, 3601 GR, Maarssen 0346 25 40 00 link Weesp         Locaties Dossiers De bilt: RHC Vecht en Venen, locatie Breukelen Dossiers De Ronde Venen: RHC Vecht en Venen, locatie  Breukelen Dossiers Stichtse Vecht: RHC Vecht en Venen, locatie Breukelen Dossiers Weesp: RHC Vecht en Venen, locatie Weesp Overzicht ...

Subcategorieën

  • Vacature

    ‘Adviseur digitale informatie’ voor 24 tot 32 uur

    Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen

    Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen is de gemeenschappelijke regeling op archief gebied van de gemeenten De Bilt, De Ronde Venen, Stichtse Vecht en Weesp. Het team bestaat uit 7 medewerkers (6fte) en kenmerkt zich door enthousiasme voor het vak en de ontwikkelingen op het gebied van dienstverlening en beheer. Daarnaast is er een fijne werksfeer door goede onderlinge samenwerking.

    De aandacht van het RHC Vecht en Venen ligt de komende beleidsperiode op het realiseren van voorzieningen voor duurzaam digitaal archiefbeheer. Tegelijktijdig gaan we ons nadrukkelijker opstellen als gesprekspartner van de gemeenten op het gebied van digitaal archivering. Daarnaast zet het RHC in op het verbeteren van de toegankelijkheid van de collectie door het gebruik van open standaarden en inzetten op actieve openbaarheid. De ‘Adviseur digitale informatie’ speelt een grote rol in deze ontwikkelingen.

    Centrumgemeente Stichtse Vecht

    Stichtse Vecht is de centrumgemeente van de gemeenschappelijke regeling. De nieuwe medewerker komt in dienst bij gemeente Stichtse Vecht. Stichtse Vecht is een moderne gemeente met professionele dienstverlening en een klantgerichte benadering van de inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Verbinden vermogen, ondernemend, betrokken, aanspreekbaar en klantgericht zijn de kernwaarden van de organisatie. De organisatie omvat ca. 400 medewerkers.  

    Functie-inhoud

    Als ‘Adviseur digitale informatie’ heb je een uitdagend takenpakket. In samenwerking met de strategische partners en externe samenwerkingsverbanden werk je aan de realisatie van voorzieningen voor duurzame opslag van digitaal archief. Het ontwikkelen en implementeren van een informatiestrategie binnen de eigen organisatie hoort daarbij, maar vooral ook intensief overleg met ICT en DIV van de aangesloten gemeenten. Je adviseert op operationeel en tactisch niveau over zaken zoals datamapping, informatiesystemen, keteninformatisering, duurzame opslag en kwaliteitssystemen.  

     

    Functie-eisen

    Wij zoeken een enthousiaste en innovatieve teamspeler die zich kenmerkt door open communicatie en graag kennis deelt.

    • beschikt over ruime, aantoonbare (technische) kennis en ervaring op het gebied van e-depot / digitale archivering en systeemarchitecturen;
    • ervaring met de informatiehuishouding van de overheid is een voorwaarde.
    • heeft kennis van specifieke wet- en regelgeving;
    • op de hoogte van de actuele ICT ontwikkelingen binnen het vakgebied;
    • heeft aantoonbare ervaring in het projectmatig werken en kan de vertaalslag van eisen en wensen naar de praktijk maken;
    • beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, analytisch en organiserend vermogen, een praktische instelling en is resultaatgericht;
    • heeft een relevante opleiding op WO-niveau, bijvoorbeeld Informatiekunde;
    • kennis over ITIL / ASL / BiSL en ervaring met Prince 2 is een pre.

     

    Wat bieden wij?

    De functie is indicatief gewaardeerd op functieschaal 10. Afhankelijk van kennis en ervaring vindt een aanstelling plaats in de aanloopschaal dan wel functieschaal. Het maximum van de functieschaal
    (schaal 10) betreft € 3896,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Wij bieden een tijdelijke aanstelling van 1,5 tot 2 jaar van 24 tot 32 uur per week (in overleg).

     

    Sollicitatieprocedure interne kandidaten

    Stuur je motivatie en CV uiterlijk 15 december 2014 per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en cc naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van vacaturenummer ‘2015-adviseur digitale informatie-RHC’. De gemeente vraagt vóór benoeming om een “Verklaring Omtrent Gedrag”. De eerste gespreksronde vindt plaats op woensdag 7 januari en een de tweede gespreksronde op woensdag 21 januari.

    Aanvullende informatie

    Neem voor meer informatie over de procedure contact op met de HR Adviseur, Caroline Beenen, mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of op telefoonnummer (0346) 25 400. Bij inhoudelijke vragen over de functie kunt u terecht bij Bernadine Ypma, directeur / streekarchivaris RHC Vecht en Venen mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of op telefoonnummer
    (0346) 259 425

    Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Om RHC Vecht en Venen goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.